Wednesday, July 22, 2015

16 JULAI 2015 ISRA DAN FACEBLOGISRA

Assalamualaikum semua..
Alhamdulillah masih diberi ksempatan untuk terus hidup di atas dunia yang sementara ini.

Jauh berjalan luas pandangan..
Begitu juga kehidupan seharian aku..
Dipendekkan cerita aku kalau boleh tak nak berpindah randah masa zaman sekolah dulu2.
Maksud aku tak nak tukar2 sekolah.

Kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan segala-galanya.
Akhirnya aku diberi pilihan untuk memelih untuk kekal di sekolah menengah atau mengikut kealiran teknikal. Jadi aku pun telah memelih untuk kekal di sekolah lama dan menolak untuk ke aliran Teknik.

Namun, seperti mana dalam ayat diatas.Setelah membuat keputusan tersebut, aku telah mendapat banyak nasihat dan kata-kata semangat dari orang disekeliling aku supaya bertukar sekolah dan menarik balik surat penolakan tersebut.

"disekeliling mu ada dinding-dinding yang menghadangi dan menghalangi"
"disekeliling mu ada laut-laut yang menghamapri dan merintangi"

Setelah menamatkan pelajaran di sekolah Teknik (SPM) dan bidang kejuruteraan elektrik, aku ditawarkan untuk menyambung pelajaran di Matrikulasi dan Juga beberapa IPTA & IPTS. Kali ini aku terpaksa membuat pilihan dan membuat solat memohon petunjuk. Jadi aku telah bermimpi orang jual Cendol macam Mamak gitu. Akhirnya aku telah membuat keputusan untuk menyambung pelajaran disalah sebuah IPTA di Pulau Pinang juga dalam bidang kejuruteraan elektrik (power).

Siapa Sangka?

'Tiada yang mustahil didunia, segalanya mampu ditawan"
"sejauh mana kemahuan , demi kesana "

Alhamdulillah banyak yang aku pelajari disini. Kehidupan, persahabatan dan yang paling penting membuatkan aku lebih membuka mata. 3 tahun disini sungguh singkat sekali. Disini aku Jatuh dan bangun. Jika anda pernah wujud dalam cerita aku di sini.. Engkau tahu siapa aku, bagaimana aku.. Mungkin juga anda adalah watak utama dalam kehidupan aku, watak sampingan. Mungkin juga anda cuba mengenalini diri ini , tapi tak berkesempatan.. sebab aku tahu siapa aku...

Aku suka makan kat blik, suka bungkus makanan, aku ada prnsip hidup aku.. sebab aku adalah aku.. tak nak jadi orang lain.. Mungkin ada yang tak suka dengan aku.. so boleh main jauh2.. Jangan pernah sesekali burukkan aku.. Aku tak cari kawan, tapi kalau korang rasa nak berkawan dengan aku.. aku tak de hal.. Terima Kasih buat sahabat yang sudi jadi teman dikala suka dan duka.

Akhirnya aku telah mengambil keputusan yang memang diluar perancangan aku.
"untuk tidak memohon mana-mana IPTA/IPTS untuk meneruskan pengajian"

Namum pada saat akhir aku menukar keputusan tersebut.. Jadi segalanya sia-sia sahaja.. tapi tak salah untuk terus mencuba. Cuba bayangkan permohonan anda yang last terakhir. Sudah tentu ianya akan dipertimbangkan selepas beberapa permohonan sebelum aku mohon.

Begitu cepat masa berlalu,
Begitu juga umur aku semakin meningkat..
Tahukah anda.. 16/7 adalah tarikh yang begitu dekat dengan berubahan yang akan berlaku dengan kehidupan dan masa depan aku dari permulaan penulisan yang telah aku ceritakan. 

Aku ditawarkan untuk mengikuti latihan di dalam bidang minyak & gas ( oil & gas ) selama satu tahun..

Kini segalanya bakal menjadi sejarah dalam kehidupan apabila aku ditawarkan untuk berkerja dalam INDUSTRI yang perlu aku rahsiakan disini. Adakah bidang ini tidak berkaitan lansung dengan apa yang telah aku pelajari selama ini.

BIARLAH RAHSIA.

RAMBUT SAMA HITAM
HATI LAIN-LAIN.

JIKA ANDA RASA ISRA JAUH DARI ANDA.
BUKAN BERMAKNA ISRA SOMBONG

JIKA ISRA CUBA MENDEKATI ANDA
TAPI ANDA ENDAH TAK ENDAH..
YE LA SIAPALAH DIRI INI.
TAK SEHEBAT ANDA.

JIKA ANDA RASA ISRA LAMA TAK HUBUNGI ANDA
MUNGKIN ISRA SIBUK & MUNGKIN NO. TELEFON ANDA HILANG

JIKA ANDA RASA ISRA BUKAN MACAM ISRA YANG ANDA KENALI DULU2
BOLEH BAGI NASIHAT KAT ISRA.

JIKA ISRA LAMBAT REPLY PM/SMS/WHATSAPP DAN SEBAGAINYA
MUNGKIN ISRA SIBUK, TAK PERASAN MESEJ ANDA.
ATAU TERLUPA NAK REPLY. RAJIN2 LAH TEXT ISRA.

JIKA ANDA TAK SUKA ISRA. 
ISRA TAK KISAH

JIKA ANDA TAK SUKA ISRA
ATAU DENGKI.DENGAN ISRA
JANGAN MAIN CARA KOTOR
REZEKI TU HAK MASING-MASING

TAK PERLULAH NAK BUAT HIDUP RANG LAIN MERANA
ISRA YAIN ANDA MAMPU BEZAKAN DOSA DAN PAHALA.

SATU JE NAK CAKAP, JANGAN SESEKALI BUAT FITNAH
JANGAN TUTUP PERIUK NASI ORANG.
JANGAN PERNAH INGAT ANDALAH YANG TERBAIK..
ANDA PERLU INGAT ADA LAGI ORANG YANG LEBIH BAIK DAN TERBAIK 
DARIPADA ANDA.

JAUHI PHD ( PERASAAN HASAD DENGKI )

Doakan Isra semoga panjang umur dan dimurkan rezeki serta dijauhkan diri dari sihir , fitnah dan segala bentuk kemasksiatan. Jauhi dari pada kawan-kawan yang mempunyai hasad dengki iri hati dan berniat jahat. Semoga Isra cepat sembuh dari segala penyakit dan mendapat kebahagian didunia dan akhirat. Di berikan calon Isteri yang cantik, solehah , baik budi perkerti dan dapat membimbing Isra kearah kebenaran dan jalan yang lurus. Amin.

Isra juga mendoakan kepada orang yang mendoakan isra supaya segala kebaikan yang mereka doakan kepada isra, mereka juga mendapatnya amin.



No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...