Monday, January 9, 2012

Secret Recipe ®


Perghh....Tajuk mau "Gempakan"
Tapi apa yang aq nak tulis, bukan pasal Secret Recipe.
(tapi pasal The Secret Life of Nora). tipu je.. hahaha
Tapi pasal apa yep?? cuba teka..?? tettt.. masa dah TAMAT.
Harap maaf, cuba lagi tahun depan... HaHaHa....................

Jawapannya:
Tengok je la gambar kat bawah nie.








Aha......... tau x apa ke nama kek kat atas tue, ce teka....Tett..     
Salah.. hahaha.nie la namanya kek batik.(bukan kain batik ok)      
 Aq selalu beli kek batik nie kat bazar Ramadhan at Permatang       
Pauh, pada bulan puasa                                                               



Aq selalu beli kek batik nie kat kedai akak nie, macam2             
jenis kek ada jual kat gerai akak nie, sebut je kek apa, semua ada
macam Astro kata         
                                                            
                                                  
"macam-macam ada"


Bila aq datang beli kek batik kat gerai akak nie kan                      
Akak nie akan cakap kat aq..     
                                                   
 
"kerana dirimu begitu berharga"


hahaha, lawak tak leh bla???

x kesah la kan, mmg diri aq begitu berharga pun, hahaha               
sebab aq kan pelangan tetap akak nie. kau nie pun nak gelak... agak2 la...

cukup..... berhenti gelak!!!

Tapi ada satu ketika, time tue aq lambat untuk membeli juadah         
untuk berbuka puasa. Bila sampai kat gerai akak nie, aq akan
cakap cam nie kat akak tu..  

"eh dah xde...                                            
"macam chipmore la, kejap ada....,kejap takde....."   
     
hahaha......
gelak je tahu yep????
 
Tapi kenapa aq cakap macam 2, ce teka.. TiNGGG...
                  
isshh!!!...

kali nie jawapan korang betul la                                 
(sebab kek 2 dah habis di jual,)                                                      
tambahan pula, aq lambat sangat pergi bazar ramadhan time tu.                  

tapi e2 tak jadi masalah kepada aq, sebab banyak lagi juadah         
yang masih ada, seperti nasi lemak 2.0, karipap2 cinta, Papadom,      
nasi kamdar(memang berbaloi)  dan banyak lagi,  Lu pikir la sendiri  
        

p/s : bersambung pada tahun hadapan.... sebab korang asyik tersengeh2 depan komputer sambil ketawa..
so padam muka.. 2gu je la tahun depan... 16/07/2013

7 comments :

Nabilla Arifin said...

TO:Chef Isra..haha
kek batik mmg senang wat..tp nbilla xreti nk wat..mak nbilla pon xreti...artu try wat tp lembik2..xsyok lah nk mkn cmtu..

Isra said...

owh,
ur welcome Chef Nabila..
Isra pun masih blajar juga..
ari 2 ambil resepi gan pelajar UiTM
"dia cakap kalo cair tambah milo bagi pekat,
kalo keras tambah la majerin..

tapi time 2, isra buat terlalu manis..
terlebih letak susu pekat..
tapi habis juga..
biskut 2 isra just patah2,
x hancurkan.. bila makan masih rasa keranggupannya..

Nabilla Arifin said...

hehe chef isra ni..xpa nnt2 bila nbilla free nbila try lg wat...isra raya cina blik kuantan?

Isra said...

Baik la Chef Nabila,
ok2.. Buat nanty jgn lupa Hulur2 kat sini k..
hahaha..
Raya china..ermmmm.. buat masa nie Isra rasa, isra x balik.. sebab cuti 4 hari je kan.. tapi tgk keadaan..

Nabilla Arifin said...

hahaha..okey,insyaAllah:)nbilla keja kot raya cina tuhh..pacific panggil keja

Isra said...

keje.. kalo cam 2, Boleh la isra pun keje jugak kat pacific an.... hahaha

Nabilla Arifin said...

israa..penat kot..ramai orang ley pengsan..bek jgn keja..mai jln2 xpa ar...nbilla ni nk cr duet lbih je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...