Sunday, October 12, 2014

PUTERI Animasi Terbaru Keluaran Les' Copaque Production.

Suka Blog ini? Terima Kasih

Karya Jiwa dari Les' Copaque 

NEW UPDATE 2015
SAKSIKAN ANIMASI PUTERI PADA [ 30. OGOS. 2015 , 9.10 MALAM DI TV3 ]

Hai kawan-kawan! Selain cerita Upin & Ipin dan Pada Zaman Dahulu, Les' Copaque pun ada buat cerita Puteri!





The 'Puteri' series ('princess' in Malay) tell the lives of five princesses living in the Kingdom of Lime - Manis the sweet-voiced beauty, Kasturi the warrior at heart, Purut the shy and timid, Bali the warm-hearted and Nipis the mischievous with her pet cat Jebat. Each of these five sisters have extraordinary abilities which when combined, are able to keep peace and harmony within the kingdom by vanquishing evil threats, mystical creatures, and dark magic.



Puteri.


Satu lagi animasi "Intellectual Property" (IP) terbaru dari Les Copaque.

Puteri adalah animasi terbaru keluaran Les' Copaque Production. Siri animasi “Puteri” mengisahkan kehidupan lima orang puteri raja di dalam Kerajaan Limau yang tinggal bersama ayahandanyaKelima-lima puteri ini mempunyai kuasa keistimewaan yang harus digunakan bersama bagi menjaga keamanan dan kestabilan serta keharmonian Kerajaan Limau dari serangan kerajaan luar(musuh), raksasa/makhluk mistik dan kuasa sihir ( ilmu hitam / kuasa hitam).


animasi puteri les copaque animasi puteri limau les copaque pelancaran tv3 sri pentas 
Nama 5 orang Puteri tersebut adalah:
  • Puteri Limau Manis : seorang puteri yang rupawan dan bersuara merdu yang mampu memukau sesiapa sahaja yang mendengarnya .
  • Puteri Limau Kasturi : seorang puteri yang berjiwa pahlawan (Srikandi).
  • Puteri Limau : seorang puteri yang sangat pemalu. 
  • Puteri Limau Bali : seorang puteri yang penyayang dan berhati mulia
  • Puteri Limau Nipis: Puteri bongsu yang nakal bersama kucing kesayangannya Jebat. 

Puteri Limau Manis

Anak sulung daripada lima beradik. Berusia 18 tahun dan merupakan pewaris takhta Kerajaan Limau. Pemimpin antara 5 beradik. Ketua untuk berperang (paling bersemangat). Paling Optimis dalam apa jua perkara. Dipaksa untuk berkahwin untuk mewarisi takhta. Mempunyai rupa paras yang paling cantik. Berkata-kata manis, serta besuara merdu yang mampu memukau/menawan hati sesiapa yang mendengarnya. Berkebolehan berkomunikasi dengan binatang dan mempunyai selendang sakti yang sering dipakai di pinggangnya. 

Puteri Limau Manis is the eldest of five sisters. 18 years of age, she is the heir to the royal throne. She is considered the most beautiful of all the princesses and can communicate with animals. Her magic is in her lovely, lilting voice. She is also very graceful and is an excellent dancer.

Puteri Limau Kasturi

Puteri kedua berusia 17 tahun. Kasturi bersifat kasar dan mempunyai ciri-ciri pahlawan. Tidak suka dengan “etika puteri” dan lebih gemar meluangkan masa dengan berlatih berlawan. Mempunyai pedang sakti yang berkuasa hebat.

Puteri Limau Kasturi is a 17-year-old tomboy. She loves the outdoors and tries her best to avoid living up to the typical ‘princess etiquette’. She can be very blunt and sarcastic to the point of hurting other people’s feelings which sometimes leads her into numerous fights with her sisters. Although her magic is the most powerful, she doesn’t really believe or rely on it. She gets bored easily, and can be quite forgetful.














Video Teaser di Youtube ( HD )














PUTERI MANIS : RAJA LIMAU : PUTERI KASTURI

RAJA LIMAU
sultan kerajaan limau raja kerajaan limau dalam animasi terbaru puteri di Tv3 jam 6petang 23 november 2014 puteri limau ayahanda puteri limau



Capture Screen Video di Website Puteri Limau

Capture Screen Video di Youtube





Website : Puteri Limau
FB : Puteri Limau Official
Blog : Les' Coaque Production (Upin Ipin)
Instagram: @puterilimau
@puterilimau #puterilimau instagram
Cerita Animasi Puteri ini memang sangat sedap dan cukup mempersonakan dengan iringan muzik lagu yang membawa kita semua ke dunia Puteri. Suara lunak merdu yang dinyanyikan oleh adik Adreena walaupun baru tengok video teaser di Youtube dah dapat rasa aura kesemua puteri-puteri nie, rasa macam dah jatuh cinta dengan Puteri Manis..hehehe jangan jelous.. Tak sabar rasanya nak tengok episod 1, yang akan ditayangkan di TV3 nanti.
lirik lagu tema filem animasi puteri

Lirik Lagu Puteri Limau
ha.. ha.... ha.... ha....
Angin berhembus membelai mesra,
Tenang di jiwa suasana terkira bahagia,
Hatiku ceria dengar kicau kenari,
Cahaya suria bersinar indah..
LA..LA..
Mekar mewangi bunga di taman..
Warna warni seluruh alam..
la.la.la
Damainya mempersona
ha..ha..ha,...ha...(ha..ha..ha...)(2x) ha.....
Di sini bersatu jiwa
Lima puteri anggun dan mesra
Seindah cahya suria
Atas takhta bersemai indah
 ha...ha..
Puteri… Puteri…
Puteri...........

Pelakon suara watak puteri manis syazawan wani @wanikayrie
Adreena Penyanyi lagu teaser Puteri

FAIZU 
SYED NURFAIZ KHALID 
DIRECTOR PUTERI


Pelakon Suara Siri Animasi Puteri Limau Les' Copaque Production

Adreena-Puteri Purut 
Shazwani-Putera Nipis
 Wani-Puteri Manis
 Ilham-Puteri Bali 
Hajar-Puteri Kasturi 
Isra-Putera Katak ( IG: ISRAISMAIL92)
AINO NANO
LES'COPAQUE PRODUCTION





Terima Kasih Kerana sudi membaca di blog ini.

JANGAN LUPA TAYANGAN EPISOD PERTAMA
PADA 20 NOVEMBER 2014

DI TV3
PADA JAM 9 MALAM
INGAT!! BEST TAU..BEST TAU.. BEST TAU

Tuan Hamba ada melihat Jebat ...? Kucing kesayangan Puteri Nipis... Bilang sama patik jika melihatnya ya... Puas Patik mencarinya... Jangan lupa ya, untuk komen di bawah ini jika melihat Jebat.. Jika Tuan Hamba belum menekan butang suka,  Patik memohon agar Tuan Hamba berbuat demikian.. Mudah aja.. cuma satu klik... download cerita puteri video puteri kerajaan limau




6 comments :

✿ pink velvet ✿ said...

mcm nak kene layan jugaq ni nanti :)

Isra said...

pink velvet sudah semestinya

bluebiss said...

Animasi ni... kjap ja main... bru episod 1 hmm T.T

Anonymous said...

xsmpat nak tgok..rugi

Putra Kayangan said...

Tadi tunggu punya tunggu xde pun, yang ada drama melayu

Isra said...

bluebiss: yep, sekejap je..
anonymous: Jgn lupa,setiap hari Khamis.. Pukul 9malam diTV3
putra kayangan: ada lah lepas berita.. pukul 9pm-9.15pm Cerita Animasi Puteri tu.. sebelum cerita Baby Ana Milik Siapa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...