Wednesday, March 26, 2014

LAUNCHING OF INSTEP’S INTEGRATED OIL & GAS TRAINING CENTRE (IOGTC)



The first-of-its-kind training facility for upstream and downstream operations

As part of a continuous effort to further develop Malaysia’s human capital especially in oil and gas industry, PETRONAS has set up an industry-scale training facility known as INSTEP Integrated Oil and Gas Training Centre (IIOGTC), located within Institut Teknologi Petroleum PETRONAS (INSTEP) in Batu Rakit, Terengganu.







The launch of the facility will be officiated by Terengganu Menteri Besar YAB Dato’ Seri Ahmad Said. He will be accompanied by Youth and Sports Minister YB Encik Khairy Jamaluddin.

Details are as follows:

Day/Date : Thursday 27 March 2014

Time : 9.30 am – 1.00 pm

Venue : Dewan Seri Gelam
INSTEP, Batu Rakit, Terengganu



You are cordially invited to send a reporter and photographer/cameraman to attend and cover the event.

SOURCE: Petroleum Nasional Berhad (PETRONAS)

FOR MORE INFORMATION PLEASE CONTACT:
Media Relations
Group Strategic Communications
PETRONAS

NAME : Zamri Mohamad
TEL : 09-866 5532
EMAIL: zamri_mohamad@petronas.com.my


sekadar gambar hiasan



Institut Teknologi Petroleum PETRONAS (INSTEP) mula beroperasi pada tahun 1981 sebagai sebuah sekolah latihan teknikal untuk melatih belia Malaysia untuk menjadi juruteknik bagi industri minyak dan gas. Hari ini, INSTEP telah berkembang untuk menjadi sebuah pusat latihan minyak dan gas bersepadu, menawarkan pelbagai program pembangunan untuk juruteknik dan jurutera.



Terletak pada plot 200 ekar di tepi pantai Batu Rakit, Terengganu, ia dilengkapi dengan kemudahan terkini. Tenaga pengajar yang berkelayakan dan berpengalaman daripada industri. Program-program dan kurikulum sentiasa disemak semula untuk memenuhi keperluan terkini. Kerjasama dengan rakan kongsi yang boleh dipercayai dalam bidang ini adalah dipergiatkan untuk mengembangkan keupayaan kami.



Tanggal bersejarah 27 Mac 2014,INSTEP telah melancarkan   Pusat Latihan Minyak dan Gas Bersepadu INSTEP (IOGTC) itu. INSTEP IOGTC adalah kemudahan bersepadu yang baru dibina untuk mewujudkan pengalaman tempat kerja sebenar dalam persekitaran yang selamat. Kompleks ini terdiri daripada 2 unit platform replika hidup luar pesisir, replika langsung kilang proses biasa dan Akademi Penggerudian (kerjasama dengan UMW Oil & Gas) lengkap dengan penggerudian pelantar dan simulator penggerudian.










maaf kepada semua pembaca blog Faceblogisra.. video nie separuh je..
tak sempat nak update.. insyaAllah kalau berkesempatan Isra update video yang full..



No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...