Monday, March 30, 2015

HELL'S ENGINE EVERLUSTING Hal Ehwal Laki laki Sahaja


Disebabkan aku juga merupakan bekas pelajar  UiTM, maka aku terpanggil untuk menulis dan share tentang HELL'S ENGINE



Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar

HELL'S ENGINE Masih hidup lagi di UiTM sejak 40 tahun dahulu ( ITM ). Kumpulan ini khas utk lelaki sahaja. HELLS bermakna Hal Ehwal Laki laki Sahaja. Lama tak dengar tentang kumpulan ENGINES ANGELS yg dimulakan oleh anak perempuan saya khas utk SISWI Kejuruteraan pada tahun 2000s. [ KLIK SINI ]

# Tak kira Displin. WE ARE ONE ENGINE




Apa itu HELLS ENGINE? 



Berdasarkan sumber yang diperolehi HELLS itu adalah short from untuk Hal Ehwal Laki Laki Sahaja. Ini adalah menjadi kebanggan pelajar-pelajar engine ITM pada masa itu (sekarang aku tak tau la ). Siapa penghuni persatuan ni? Asalkan penuntut engineering anda layak untiuk menjadi ahlinya....

Dulu-dulu kalau orang tanya, ko budak ape? maka dengan bangganya akan jawab..saya budak engine bang......course ape? letrek bang....

tapi recently aku ada sembang2 dan tanya....ko budak ape? straightly jawab saya budak letrek bang....hohoooo....sungguh berbeza...

Semangat HELL ENGINE ni melekat sungguh la. Kalau yang kena tiau tu budak course civil, yang datang beri "pertolongan" budak civil+elektrik+meki.....musuh utama....SS..Sport Scinece....ekekee...dan MassComm....hehehee....

Aku ingat lagi satu tagline....""Budak SS (Science Secretary), engine punya".....hahahaaa...budak engine yang suka pakai baju hitam..seluar jeans..dok kat foyer dengan helmetnya....owh...t-shirt hitam lambang burung tu memang sampai kena bann dengan pengawal....antara kata2-kata abang senior ketika jumpa...siapa yang pakai sluar slack sila berdiri atas meja....hehehee..pastu kena tepung gomak!!

Satu ketika aku ingat HEP buat operasi tatatertib iaitu ops ngene...tp apa yg kitorang pikir....ops n-gene (ops engine)....terpacak je SB tu kat foyer...

Walaupun orang fikir budak-budak engine ni nakal....tapi sebenarnya mereka ni baik, kreatif, positif, hormat ibu-bapa, pensyarah, orang tua, suka mengusik awek...ehhh...ekekekee...

Apa-Apa pun...engine always engine...HELLS ENGINE always HELLS ENGINE...sentiasa dihatiku..  Macam UiTM Dihatiku...

last but not least....LONG LIFE ENGINE !!!
HELL'S ENGINE EVERLUSTING

Hell's Engine Photo Album '84 - '85 - '86 
 

Hell's Engine ☠ The m☮st feared but at the same time the m☮st revered, n☮t t☮ menti☮n the m☮st HANSEM gr☮up ☮f students ever t☮ walk the hall☮w gr☮und of ITM *n☮w UiTM Shah Alam campus. The legacy c☮ntinues..

SUMBER 1, 1.5
SUMBER 2




No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...