Thursday, July 17, 2014

Tragedi MH17‬ Pesawat MAS dari Amsterdam ke KL terhempas di Ukraine






Pesawat penumpang Boeing Malaysia yang membawa 295 penumpang dari Amsterdam ke Kuala Lumpur terhempas di Ukraine dekat sempadan Russia.





Laporan yang masih belum disahkan oleh agensi berita iterfax dipetik sebagai berkata pesawat Boeing 777  yang dipercayai telah ditembak jatuh di zon konflik kedua-dua negara tersebut. Penasihat kepada Kementerian Dalam Negeri Ukraine melaporkan pesawat itu ditembak oleh peluru berpandu darat-ke udara.





Sumber berkata, seramai 280 orang penumpang dan 15 kru penerbangan berada di dalam pesawat penumpang dari Amsterdam ke Kuala Lumpur.




Kejadian ini juga dilaporkan berlaku pada ketinggian (10km) 32,000 kaki ketika ia ditembak namun ianya masih  belum dapat dipastikan sama ada ia berada di dalam kawasan penerbangan Russia ataupun Ukraine.



Sementara itu, dalam Twitter Malaysia Airlines (MAS), melaporkan pihaknya terputus hubungan dengan pesawat MH17 dari Amsterdam.



MH17 -17-7-2014



Video Pesawat MH17 Ditembak Dengan Real Yang Berjaya Dirakam




Pesawat penumpang Malaysia terhempas dekat sempadan Russia

Gempar..Video Pesawat MAS ‪#‎MH17‬ Didakwa Ditembak Sebelum Terhempas?


PERDANA MENTERI MALAYSIA

I am shocked by reports that an MH plane crashed. We are launching an immediate investigation.


Update
18 JULY





اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِلَيْهِ رَجِعُوْنَ.الفاتحة
بِسْــــــــمِ اٌللَّهِ اٌلرَّحْمَنِ اٌلرَّحِيْـــــــــمِِ
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ العَالَمِينَ ۞ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ۞ مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ۞ إيَّاكَ نَعْبُدُ وإيَّاكَ نَسْتَعِينُ ۞ اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ ۞ صِرَاطَ الَّذِينَ أنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّيِنَ.. آمِّيْن




No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...