Sunday, April 19, 2015

Be Different And You'll Always Stand Out!




Be Different And You'll Always Stand Out!

Kadang-kadang bila kita jadi lain dari yang lain, tentu dan pastinya ada yang iri hati. Walaupun kita juga ada kekurangan, namun bagi mereka yang mempunyai perasaan iri hati, hangsat dengki dan yang sama maksud dengannya pasti akan nampak kelebihan yang kita ada. Tentunya kelebihan itu membuatkan mereka yang iri hati itu berasa sangat terancam.

Tak perlu kita nak pergi jumpa bomoh, bagi rasuah ,menyamar , bagi info paslu dan berkata keburukan orang yang kita rasa iri hati tu dengan niat menutup periuk nasi atau rezeki orang itu. Kalau nak orang layan ko dengan cara baik, ko kena la tunjuk kebaikan bukan keburukan atau keberukan ko tu. Tak perlu la nak buat macam tu. CUKUP. HENTIKANLAH.

Ko rasa bahagia, bila buat hidup orang lain merana. Syabas aku ucapkan. Mencari kesenangan dengan penyiksaan orang lain. Serius aku nak tanya ko, HIDUP KO TENANG. Tentu sekali ko tidak akan puas hati , kerana bila dan setiap ketika ko cuba menghalang rezeki orang tersebut, akan ada rezeki yang lebih baik datang kepada orang yang ko aniaya tu.

 Tak perlu nk jadi plastik, hipokrik lunastik plastik artistik.nak tunjuk baik.. #TUNJUKBAIK.. tak perlu nak berlakon.. sekilas ikan dalam air, sudah tahu jantan bertina..


Bila tiba, masa dan ketika itu datang.... TIADA MAAF BAGIMU.. serus aku cakap memang "TIADA MAAF BAGI MU:".. nanti kalau sesuatu terjadi kepada ko, bukan niat aku nak buat sesuatu kat ko. Cuma nak bag peringatan, jika apa yang ko buat kat aku akan dibalas balik dengan IZINNYA. Ko akan rasa apa yang aku rasa.

Tak tahu la ko ni manusia jenis apa... "SYAITON bertopengkan manusia kot"...


Hidup Ini Bermula
Tanpa Adanya Apa Apa
Begitu Juga Penghujungnya
Harus Pulang Cara Serupa

Seketika Di Sini
Persinggahan Mencari Erti
Sebelum Waktu  Terhenti

Setinggi Manapun KITA Mendaki
Sejauh Manapun KITA Berlari Dan Mengejar Duniawi
Pasti Tiba Suatu Hari Nanti KITA Di Uji
Jatuh Terpinggir Sepi

Sungguh Aku Yang Tak Bisa
Menghalang Suratan Yang Sudah Diarah
Hanya Mampu Bersabar Dan Sujud Padanya
Sebelum Dihitung Sebelum Dihukum
Hanya Mampu Lafazkan
Bisik Bisik Taubat
Moga Diputihkan Segalanya

Sering Kali KITA Terlupa
Dan Memilih Jalan Yang Salah
Leka Dan Hanyut Dalam Dosa
Sehingga Kabur Mata Jiwa
Seketika Di Sini
Persinggahan Mencari Erti
Sebelum Waktu Terhenti....

TIADA MAAF BAGIMU.



No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...