Wednesday, August 3, 2016

THE STORY GENERASI BERSATU MALAYSIA | @thestoryGBM

thestory | The Story Generasi Bersatu Malaysia


Kisah 'The Story' 'The Story' telah diasaskan oleh sekumpulan Generasi Bersatu Malaysia (GBM). Ia adalah satu projek yang diketuai oleh Asyraf Khalid, yang juga merupakan Presiden GBM.




Idea ini datang kerana kami merasakan bahawa ramai belia kurang dalam Passion dan Drive bagi mencapai matlamat dan impian mereka. Senario ini bukan menyatakan Malaysia adalah lemah, ia adalah kerana ramai belia di Malaysia tidak menyedari potensi sebenar mereka sendiri. Beberapa tahun yang lalu, ketika saya pulang belajar dari Melbourne, saya perasan perbezaan yang ketara di antara belia di Melbourne dan belia di Malaysia. Saya juga telah pergi ke bahagian-bahagian lain di dunia dan mendapati bahawa generasi muda mereka berfikiran lebih ke hadapan dan mereka percaya Dreams.  '' To me, knowledge is power, and so i figured why not push our youth today to read and acquire knowledge.'' '' Mark Zuckerberg, Steve Jobs, Bill Gates, adakah mereka mempunyai persamaan? mereka semua mempunyai impian besar dan percaya pada impian mereka. Dan sebagainya, saya mahu memberi inspirasi kepada belia kita untuk mempunyai impian dan tiada yang mustahil, kerana dengan impian dan kerja keras, tiada apa yang mustahil. '' Disebut harga oleh Presiden GBM, Asyraf Khalid. Kami percaya, bahawa salah satu cara terbaik untuk belajar adalah dengan belajar daripada orang lain yang telah berjaya. Orang bijaksana berkata "Belajar daripada kesilapan anda membuat anda pintar, belajar dari orang lain membuat anda genius. Kami mahu belia di Malaysia untuk turut belajar daripada semua ikon yang menakjubkan, dan mengikuti jejak langkah mereka dan tokoh ikonik generasi kita sendiri pada tahun-tahun akan datang. Kami berharap, "The Story" akan memberi inspirasi kepada belia di Malaysia, dan satu hari, 10 atau 20 tahun dari sekarang, mereka akan berada di pentas The Story, untuk memberitahu semua orang, cerita mereka. Itulah Matlamat & Impian kami.


The Story is where we gather iconic Malaysian, to tell us about their story, on how they started, the challenges they faced and ultimately become who they are today. 

The Story ; Inspiring youth for a better Malaysia




The Story Preview. You can watch our episode on

Website : http://www.thestoryGBM.com
Youtube : https://www.youtube.com/channel/UCjH_siDDzsFbgYwObNLnZWQ/videos
Facebook : https://www.facebook.com/thestoryGBM/
Instagram :  https://www.instagram.com/thestorygbm/


Stand a chance to WIN a Macbook Air for Free!




step 1 : go to www.thestoryGBM.com & subscribe to our website
step 2 : follow either one of @thestoryGBM 's social media - Facebook, Instagram, Twitter (Follow all platform for a better chance)
step 3 ; repost this post with #thestotygiveaway hastag

The more you repost any of our pictures with the hashtag #thestorygiveaway , the better chance you have at winning.

That's it!

Winner will be picked randomly and will be announce on every Sunday. Good luck!



Nik Shahiran Treasurer generasi bersatu malaysia Asyraf Khalid president generasi bersatu izzati zainal deputy president generasi bersatu malaysia

..

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...