Sunday, December 11, 2016

CAYA Ca’ya Minuman Kesihatan Habbatus Sauda dan Ginseng BRANDS



BRANDS Ca’ya Minuman Kesihatan Habbatus Sauda dan Ginseng 
Ca’ya Seimbang & Sempurna

Majlis pelancaran media bersama hos dan artis terkenal, Nabil Ahmad

Cerebos Malaysia, salah satu pengeluar produk kesihatan terkenal negara telah melancarkan minuman kesihatan baharu, Ca’ya yang menggabungkan khasiat Habbatus Sauda dan Ginseng untuk membantu individu kekal aktif dan bertenaga sepanjang hari.


Ca’ya adalah hasil daripada kajian saintifik dan kaji selidik pengguna selama tiga tahun untuk menghasilkan minuman kesihatan terunggul daripada 2 ramuan semulajadi iaitu Habbatus Sauda dan Ginseng. Habbatus Sauda (atau lebih dikenali sebagai Jintan Hitam) sememangnya diperakui sejak turun temurun sebagai ramuan ajaib yang mempunyai kuasa penyembuh. Ginseng pula telah terbukti secara saintifik sebagai herba terbaik yang mampu menangani kelesuan dan meningkatkan tenaga.
Majlis pelancaran berlangsung di ibu pejabat Cerebos Malaysia di Shah Alam dengan diserikan oleh wajah kempen terbaru – hos, DJ radio dan pelakon, Nabil Ahmad.




Nabil dipilih kerana Ca’ya sesuai dengan gaya hidup beliau yang serba aktif serta seorang yang telah berjaya dalam karier dan mempunyai keluarga.

“Dengan disokong oleh bukti saintifik dan bahan semula jadi, Ca’ya™ adalah sumber tenaga yang saya perlukan untuk kekal aktif. Ia juga membantu saya melengkapkan kewajipan dan kepelbagaian tanggungjawab saya sebagai seorang lelaki, suami, ayah dan romeo kepada isteri sambil menikmati kehidupan dengan lebih sempurna,” kata Nabil di majlis pelancaran tersebut.
Di antara keunikan Ca’ya™ berbanding minuman bertenaga yang lain adalah ianya mengandungi bahan semula jadi serta tidak mengandungi kafein, bahan pengawet, lemak atau pewarna yang kurang menyihatkan. Ia sekaligus menjadikannya minuman yang sesuai dinikmati untuk membekalkan tenaga sepanjang hari.
Ca’ya didatangkan di dalam pek 6-botol (RM34.80) dan pek individu (RM5.80 sebotol) yang boleh didapati di semua pasar raya besar, pasar raya, farmasi dan beberapa kedai serbaneka terpilih di Semenanjung Malaysia.  Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Ca’ya, layari laman web www.caya.com.my atau hubungi Talian Prihatin Pelanggan di 1 300 228 300.

Ca’ya Seimbang & Sempurna







What`s Habbatus Sauda?
Known to be a divine elixir; scientifically investigated for metabolism and anti-inflammation

Apa itu Habbatus Sauda?
Dikenali mempunyai kuasa penyembuh; berdasarkan kajian saintifik dapat meningkatkan metabolisme dan anti-keradangan
What`s the function of Habbatus Sauda?
Habbatus Sauda (black seed) has been clinically investigated for health benefits, such as fat and glucose metabolism, metabolic syndrome, cognition and anti-allergies. Persian philosopher Avicenna referred to black seed in his “Canon of Medicine” as the seed that stimulates the body’s energy and helps recovery from fatigue and dispiritedness

Apakah kegunaan Habbatus Sauda?
Habbatus Sauda (jintan hitam)  telah dikaji secara klinikal memberi manfaat kepada kesihatan, seperti lemak dan metabolisme glukosa, sindrom metabolik, kognisi  dan anti-alahan
Ahli falsafah Parsi Ibnu Sina telah menyebut ( jintan hitam) di dalam bukunya "Canon of Medicine" sebagai bahan yang mampu merangsang tenaga didalam badan dan membantu memulihkan keletihan dan semangat
What`s the function of Ginseng?
American Ginseng – Used in TCM for Vitality and scientifically shown to fight fatigue

Apakah kegunaan Ginseng?
Ginseng Amerika – Digunakan di TCM untuk tenaga berpanjangan dan terbukti secara saintifik mampu melawan keletihan
What is BRAND’S® Ca’ya Habbatus Sauda and Ginseng?
A pleasant tasting healthy beverage that contains trusted ingredients with a rich history.

Apakah BRAND’S® Ca’ya Habbatus Sauda dan Ginseng?
Minuman enak dan berkhasiat  mengandungi ramuan yang dipercayai sejak azali.
Who is BRAND’S® Caya Habbatus Sauda and Ginseng Beverage for?
For individuals who want to lead an energised lifestyle

Siapa yang patut mengambilnya?
Sesuai untuk individu yang ingin menjalani gaya hidup yang aktif sewaktu bekerja dan juga ketika menjalani aktiviti harian.
When is the best time to consume BRAND’S® Ca’ya ?
Its best to be consume morning / afternoon so that you to continue your daily activities.

Bila masa yang sesuai untuk  minum BRAND’S® Ca’ya ?
Brands Caya boleh diminum pada waktu pagi /  tengahari agar anda dapat meneruskan aktiviti harian anda.
Is BRAND’S® Ca’ya is suitable for vegetarians?
BRAND’S® Ca’ya is made from natural sources and plant-based (Habbatus Sauda and Ginseng). The ingredients used are of non-animal, non-egg or non-dairy origin which can be consumed by vegetarian person.

Adakah BRAND’S® Ca’ya  sesuai untuk “vegetarian”?
BRAND’S® Ca’ya  diperbuat daripada  sumber semula jadi dan berasaskan tumbuhan(Habbatus Sauda dan Ginseng).Ramuan yang digunakan tidak mempunyai unsur haiwan, telur ataupun bahan ternusu yang boleh di minum oleh golongan “vegetarian”.
Is Brands Caya Halal?
BRAND’S® Ca’ya is a manufactured in our halal- certified manufacturing plant in Thailand recognised by Jakim.

Adakah BRAND’S® Ca’ya halal diminum?
BRAND’S® Ca’ya di kilangkan daripada kilang kami diThailand  yang telah di sahkan halal  di Thailand dan sijil halal  ini diperakui oleh  Jakim.
How do I know BRAND’S® Ca’ya works for me?
BRAND’S® Ca’ya is a healthy beverage and health supplements, it has to be consumed consistently for significant  benefits. The ingredients  the present in Brands Caya has long to be known to beneficial to the body in various ways especially providing sustainable energy and vitality for thise who live energatic lifestyle.

Bagaimana saya boleh mengetahui bahawa BRAND’S® Ca’ya baik untuk saya?
Brands Caya adalah minuman yang berkhasiat dan supplemen kesihatan lain, ia perlu diminum dengan lebih kerap merasai keberkesanannya. Ramuan yang terkandung didalam  Brands caya telah lama diketahui mempunyai faedah yang sangat baik untuk tubuh anda dalam pelbagai cara untuk lebih bersemangat  dan sentiasa bertenaga.
How Should this product be stored?
This product need to be store in cool , dry place away from direct sunlight.

Bagaimana produk ini harus di simpan?
Produk ini harus disimpan  di tempat yang sejuk, jauh daripada sinaran matahari.
How should I take BRAND’S® Ca’ya?
Shake well before drinking and you need to drink immediately after opening. Best served chilled.

Bagaimana saya harus mengambil BRAND’S® Ca’ya ?
Goncang dulu sebelum minum dan produk ini perlu di minum dengan serta merta selepas dibuka. Lebih enak di nikmati  ketika sejuk.
How often should BRAND’S® Ca’ya Habbatus Sauda and Ginseng Beverage be taken?
One bottle every day is recommended for an energized lifestyle and you may take it before or after meal according to your own preference.

Berapa kerap BRAND’S® Ca’ya Habbatus Sauda dan Ginseng perlu diambil?
Cadangan  yang disyorkan ialah sebotol sehari untuk gaya hidup yang lebih bertenaga dan anda boleh ambil sebelum atau selepas makan mengikut cita rasa anda.
How long should BRAND’S® Ca’ya Habbatus Sauda and Ginseng Beverage be taken?
Continuous daily use to help meet your energy needs.

Berapa lama BRAND’S® Ca’ya Habbatus Sauda dan Ginseng perlu diambil?
Kegunaan berterusan setiap hari amat disyorkan untuk membantu memenuhi keperluan tenaga anda
Why should you drink BRAND’S® Ca’ya Habbatus Sauda and Ginseng Beverage?
The various demands of modern life can leave you feeling tired. Drink BRAND’S® Ca’ya Habbatus Sauda and Ginseng Beverage to feel vitalized and energized.

Mengapa anda perlu minum BRAND’S® Ca’ya Habbatus Sauda dan Ginseng?
Pelbagai tuntutan kehidupan pada zaman moden kini boleh membuat anda merasa letih. Minum BRAND'S® Ca'ya Habbatus Sauda dan Ginseng untuk lebih bersemangat  dan sentiasa bertenaga.
If I am taking other medication, can I still take BRAND’S® Ca’ya?
 If you have a pre-existing medical condition or are taking medication, it is best that you consult your medical doctor prior to consuming any health supplements.

Jika saya sedang mengambil ubat lain, bolehkah saya mengambil BRAND'S® Ca'ya?
Jika anda mempunyai masalah kesihatan atau sedang mengambil ubat-ubatan, adalah dinasihatkan untuk anda merujuk dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang makanan tambahan kesihatan.
Can children take BRAND’S® Ca’ya?
BRAND’S® Ca’ya is safe for consumption by all aged but it is not recomommended for young children that age below 12

Bolehkah kanak-kanak mengambil BRAND'S® Ca'ya?
BRAND’S® Ca’ya selamat digunakan oleh semua golongan usia tetapi ia tidak digalakkan untuk kanak-kanak yang berumur di bawah 12
If I accidentally exposed the product to direct sunlight, can the product still be consumed?
 If there is a noticeable change in the texture and taste of the product after being exposed to sunlight, please do not consume. To prevent this from occurring we recommend that you store the product in a cool, dry place and consume immediately upon opening.

Jika saya secara tidak sengaja mendedahkan produk pada cahaya matahari, bolehkah produk ini diminum?
Jika terdapat perubahan ketara dalam tekstur dan rasa produk selepas terdedah kepada cahaya matahari, jangan minum. Untuk mengelakkan ini daripada berlaku kami mencadangkan agar anda simpan produk di tempat yang sejuk, kering dan minum segera apabila dibuka.
What is the shelf life of the product?
 These products can be kept for 18 months in its original packaging if kept in a cool and dry place, away from direct sunlight.

Apakah jangka hayat produk ini?
Produk ini boleh disimpan selama 18 bulan dalam bungkusan jika disimpan di tempat yang sejuk dan kering, jauh dari cahaya matahari langsung.
How is BRAND’S® Ca`ya being process?
BRAND’S® Ca`ya uses propriety manufacturing process to retain the goodness of the ingredients and their actives in order to guarantee the efficacious dosage and high quality standards in each bottle of BRAND’S® Ca`ya.

Bagaimana BRAND’S® Ca`ya di proses?
BRAND'S® Ca`ya menggunakan proses pengilangan “proprietari”untuk mengekalkan kebaikan bahan-bahan  yang digunakan dalam menjamin dos dan kualiti dalam setiap botol BRAND'S® Ca`ya.
Where can I buy this product?
Our products are normally sold through all the selected convenience stores, petrol mart and  chain pharmacies.

Di mana saya boleh membeli produk ini?
Produk kami boleh didapati di semua kedai runcit terpilih, stesen minyak dan rangkaian farmasi.
Where is BRAND’S® Ca`ya manufactured?
It is manufactured in Thailand factory that are GMP (Good Manufacturing Practise) and Halal certified.

Di mana BRAND'S® Ca`ya dihasilkan?
Ia dihasilkan di kilang yang mempunyai  GMP (Amalan Pengilangan Baik) di Thailand dan disahkan Halal.
Is there any side effect in taking this product?
BRAND’S Ca’YaTM  is formulated with ingredients that are proven safe for daily consumption based on the recommended dosage as its made from natural sources and plant-based product .

Adakah sebarang kesan sampingan bila minum produk ini?
BRAND’S Ca’YaTM dirumuskan dengan bahan-bahan yang terbukti selamat untuk kegunaan harian berdasarkan dos yang disyorkan dan produk ini diperbuat daripada sumber semula jadi dan berasaskan tumbuhan

Ca’ya Seimbang can Sempurna

1 comment :

Unknown said...

Bolehkan perempuan minum ca'ya habbatus sauda dan ginseng? Tak ada kesan buruk selepas perempuan minum ini?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...