Sunday, January 7, 2018

WARNA PASTEL UNTUK BAJU LELAKI


Hai, tentu korang sedang mencari baju untuk menghadiri seseuatu majlis yang bertemakan warna pastel kan? Tepat sekali anda membuka blog ini. Nanum saya bukanlah jenis yang pandai berfesyen sangat, cuma sekadar berkongsi idea dan pandangan mengenai warna pastel yang sesuai untuk lelaki.





Kebanyakan lelaki akan memilih warna-warna gelap dan warna netral. Namun, sejak kebelakangan ini brand-brand fashion dunia mula  mengunakan warna-warna pastel dalam pilihan koleksi warna baju lelaki. Dulu warna pastel ini pernah diklasifikasikan sebagai gaya feminim, sekarang cukup berbeza kerana golongan lelaki kini tampil lebih berani dengan balutan warna-warna pastel dalam pemakaian seharian.




Anda masih berpikir menggunakan warna pastel seperti kehilangan kejantanan atau kemaskulinan anda? Sebaiknya semak informasi di bawah ini. Semoga informasi tersebut dapat mengubah pemikiran Anda.






Untuk lelaki, definisi warna pastel sedikit berbeza kerana bagi lelaki warna-warna pastel ini diidentikkan dengan warna yang terlalu perempuan. Tapi warna pastel bukan cuma pink muda sahaja, masih banyak warna-warna lainnya. Ha ni isra pilihkan warna-warna yang paling sesuai untuk korang.




Kehangatan ( HOT )

Fesyen lelaki dengan warna pastel ini  memberikan kesan kehangatan buat si pemakai. Oleh sebab itulah pada setiap Fashion Show di negara empat musim sering mengunakan warna pastel bersesuaian dengan musim semi yang hangat dan penuh keceriaan.


pic : kreadit to faizal1993_ ( instagram )






Warna warna pastel ini sebenarnya memberi mood yang baik bagi si pemakai dan orang yang memandangnya. Tenang dan sejuk mata memandang.  


.
.
.



No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...