Tuesday, December 31, 2013

BAHASA F BAHASA S BAHASA W BAHASA HURUF dalam cerita PUTERI IMPIAN PUTERI NORA

Suka Blog ini? Terima Kasih


DAH GEBAB 1 TAHUN AKU TULIS POST NI...

Korang sure expert bahasa "F" kan? Kemain uols kalau nak mengumpat zaman sekolah dulu-dulu depan cikgu pulak tu. Depan kawan semua nak berbahasa F. Lepas tu dengan confident ngumpat depan-depan. Padahal kawan ko tu dah memang tahu apa kau umpatkan.
better berhati2 bila nak mengata. Budakbudak sekolah zaman sekang ni masih peroleh bahasa "F" ni ke? Kalau xde memang sedih ek zaman sekarang. 80/90s juga the best
Rasa macam kat sekolah tu dah boleh dijadikan bahasa tambahan. safayafa, bufukufu, arghhh tension nak belajar bahasa F ni sangat susah. Bukan bahasa F je. Ada bahasa lain lagi ok. bahasa G. Semua ayat tu ada ayat G. Gigigi ngal ngap ‪#‎aummmm‬





video

Sapa Tahu Apa Dia Cakap Ce Cuba Trasnslate.. Komen Kat Bawah ni....



Yang aku tahu:


Bila kau sampai... baru je tadi.. bila kau balik sini.. bla...bla... bulan 8.. bla..bal..bla.. .......TEPUNG..TEPUNG.. buat kuih jadi femes...macam angkasawan negara Dr Sheikh Muszaphar Shukor ke Muszaphar Shah hahahahaha...





"DARI KECIL SAMPAI JADi ANAK DARA PERANGAI TU.. TAK UBAH- UBAH... (saja sambung)... kau belajar bahasa kat angkasa lepas ke Puteri / Amy Masutura)  "ujar Mak Nya.



Dalam Cerita Puteri Impian Ada Guna Bahasa Huruf Lakonan Amy Mastura
Dalam Cerita Puteri Impian Bahasa S


PUTERI NORA PUTERI RAJA STESEN TV TENGKU FAIZAL ISTANA
PUTERI IMPIAN 1997

INGATAN ABADI UNTUK PUTERI DIANA 1961-1997

Cerita dongen
Tapi dongen tak semestinya tak boleh jadi sebuah  kenyataan

Putera mohd hattar   kini menjadi seorang pilot
Jin / Jemburakas / Jin Burakas/ menjadi ahli mas popo
Tuan Puteri Mutumanikam atau pun Puteri Nora

  • Dan aku masih lagi seorang puteri. Apa tidaknya namaku puteri nora, arwah ibu yang bagi aku nama tu.. Pasal dia perminat  sebuah karekter puteri dalam filem melayu dulu-dulu


Puteri kembali

Baru perasan lepas sibuk-sibuk nak tulis cerita pasal bahasa huruf ni, teringat cerita dulu-dulu puteri impian bila tengok pembukaan cerita, macam sama je dengan cerita puteri lakonan Nora Danish atau nama sebenarnya Nora Danish Mohd Hanif. Kebetulan pula nama dia sama dengan watak yang ada dalam cerita PUTERIMPIAN iaitu Nora... Cerita PUTERI pun mempunyai pembukaan yang sama macam cerita PUTERI IMPIAN .

  •  Nama saya Farah, nama Penuh Putri Farah Binti Nordin. Ramai orang tanya kenapa ~Puteri. ?? Saya ni ada kena mengena dengan kerabat raja ke..? Kadag-kadang saya ye kan  aje..tapi sebenarnya arwah mak yang letak tittle ~Putri tu... Pasal dia peminat filem dulu-dulu. Saya pulak orang nak panggil ~Putri ke. Farah ke. Erra ke..  Amy Mastura ke... Saya tak kisah ..pasal saya nak jadi semua.. Kalau boleh kata orang hidup nie bukannya lama cuma sekali so kita enjoy

 safayafa saya belajar bahasa huruf  bahasa a bahasa b bahasa c bahasa d bahasa e bahasa f bahasa g bahasa h bahasa i bahasa j bahasa k bahasa l bahasa m bahasa n bahasa o bahasa p bahasa q bahasa r bahasa s bahasa t bahasa u bahasa v bahasa w bahasa x bahasa y bahasa z dalam cerita gadis impian

Nora Danish Mohd Hanif atau lebih dikenali sebagai Nora Danish ialah seorang pelakon wanita malaysia yang terkenal kerana memegang watak utama ~Puteri dalam siri komedi tempatan PUTERI



No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...