Monday, July 14, 2014

Kisah CMD25 :: Kiki Kamaruddin Pemilik Peugeot 208 Putih


Kemalangan di parkir Pusat Transformasi Bandar (UTC)


Lelaki warga emas yang memandu kereta  Toyota dikatakan secara tidak sengaja terlanggar kereta  Peugeot 208 milik seorang wanita di Kuantan pada Isnin lalu. Kejadian ini berlaku di sebuah tempat letak kereta di Pusat Transformasi Bandar (UTC) bandar Kuantan.

Kemalangan kecil yang berlaku kira-kira jam 1 petang itu menyebabkan wanita berusia 30 tahun itu naik darah dan bertindak memaki Sim Siak Heong. Malah wanita itu turut bertindak memukul kenderaan Siak Heong menggunakan pengunci stereng.

Kejadian tersebut telah dirakam oleh orang awam yang berbangsa cina yang berada di tempat kejadian sehingga video berdurasi 2.33 yang dimuat naik di laman sosial seperti Facebook, Twitter dan juga YouTube menjadi ‘viral’ dan ‘trending’.


Apa kata 
Sim Siak Heong:


"Saya menganggap dia bertindak demikian mungkin didorong perasaan marah kerana saya melanggar keretanya".

"Walaupun trauma dengan kejadian itu saya tetap memaafkannya dan berjanji tidak akan melaporkan tindakan kekerasannya kepada polis malah dia juga sudah memohon maaf kepada saya" .





(yang tudung pink tu bukan kiki yep..tu wartawan yg soal uncle Sim)



Difahamkan Sim Siak Hong telah memaafkan perbuatan Siti Fairrah Ashykin Kamaruddin atau lebih dikenali sebagai Kiki Kamaruddin pemilik Pugeot 208 Putih CDM25.









VIDEO LAMA 
Jangan Tiru Aksi Ini



VIDEO BARU



Siapa ada download atau share atau upload video tu, delete lah. Tak perlu sebar sebar dah. Siapa ada comment atau post tak elok tentang ni, eloklah delete.






Syarikat telekomunikasi Digi (DiGi Telecommunication) menawarkan untuk membayar semua kerosakan. Tawaran itu yang telah dipaparkan di laman Facebook DiGi  Telecommunications telah dikongsi sebanyak 3,683 kali dan menerima lebih daripada 7,ooo "like".

Perkara ini mungkin tidak dapat dikawal tetapi kami melihat kesabaran lelaki itu yang menunjukkan kepada kita nilai empati.

Walaupun dikasari, lelaki tua berkenaan tetap tenang  dan menawarkan untuk membayaar ganti rugi bagi kerosakan kereta Peugeot 208.

Pesara kerajaan, Sim Siak Hong,68.Toyota
Kerja Kahwin,Siti Fairrah Ashykin Kamaruddin (kiki kamaruddin),30.Peugeot 208

VIDEO CMD25 VIDEO PEUGEOT 208 WARNA PUTIH
cdm25 peugeot 208 kiki kamaruddin  kerja kahwin Sim Siak Hong Pusat Transformasi Bandar UTC

Apa kata ANDA:

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...