Friday, March 6, 2015

CARA KREATIF MAKAN OREO YANG INOVATIF SELAIN PUTAR JILAT CELUP DAN MAKAN


The first Oreo, a "Chocolate Sandwich Cookies" was sold on March 6,1912 to a grocer in Hoboken, New Jersey. Here’s some ‪#‎coolhacks‬ you can use to enjoy it.

Semua pasti tahu apa itu oreo. Apa hebat atau uniknya oreo ni? Oreo terkenal dengan cara memakannya. Oreo dipekenalkan kepada umum dengan cara memakanya iaitu dengan cara : diputar , dijilat , dicelup dalam air susu dan dimakan. 

Kalau kita lihat, oreo sebagai biskuit, tentu tiada bezanya dengan biskuit lainnya. Tapi mengapakah biskut oreo sangat terkenal? Ianya terletak pada inovasi iklannya itu sendiri serta bagaimana mereka membudayakan cara memakan biskut yang berbeza. Inovasi cara memakan oreo, membuat kita senang untuk ingat biskut oreo dan bukannya biskuit lain.

Bagi kanak-kanak, ini adalah menarik dan merupakan penerapan dari teori psikologi iaitu yang diberi nama fun theory (perbuatan memutar, menjilat dan mencelup ini menyenangkan).


Kini oreo juga melakukan inovasi secara tidak langsung, yakni membuat para penjual minuman juice atau kedai kopi, menggunakan oreo sebagai salah satu bahan campuran daam minuman. Bukan itu sahaja, malahan ada juga yang mencampurkan roti dengan oreo. Bahkan kita dapat melihat banyak resepi yang menggunakan oreo sebagai salah satu bahan makanan atau minuman dan tidak terkecuali asikrim dan kek.






SELAMAT MEMCUBA

2 comments :

ZueZulaikha said...

wah, terbaiklah!! nak kena try ni, cuz I'm a big fan of Oreo!! thanks for the info! ^_^v

kaizannazlan said...

nice, sangat kreatif..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...