Wednesday, April 24, 2013

Kimanis Petroleum Training Centre (KTC)

Kimanis Oil & GAS Training Centre (KTC)


Satu peluang terbuka kepada lepasan SPM untuk memohon latihan dalam industri petroleum dibawah Petronas menerusi Pusat Latihan Petroleum Training Center ( KTC ). Program yang ditawarkan adalah secara latihan kemahiran sepenuh masa dalam bidang instrumentasi dan kawalan industri ( SKM Tahap 2 & 3 ) selama 2 tahun.




Tajaan Penuh Petronas : Lepasan SPM Berpeluang Mengikuti Latihan Kemahiran Dan Kerjaya Dalam Bidang Minyak Dan Gas Di Sabah. Pengambilan Pelajar Lepasan SPM Memasuki "Kimanis PETROLEUM Training Centre" yang terletak di Membakut Sabah. "Segala yuran ditaja sepenuhnya oleh PETRONAS."



Sila hantar resume, salinan IC dan salinan SPM yang disahkan ke email ktc@petronas.com.my 
Sila gunakan “ Petronas KTC “ sebagai tajuk email dan lampirkan dokumen yang diminta diatas dalam format PDF.

atau

Poskan ke Kimanis Petroleum Training Centre, Lot 1, Blok A, Membakut Jaya 89728, Membakut, Sabah (Tulis KTC Application Di depan sampul Surat bahagian atas sebelah kiri)

Tarikh Tutup: 30 April 2013 ( JULY INTAKE 2013)

IKLAN UNTUK PENGAMBILAN JULAI 2012
Ini syarat2 untuk kemasukan Julai 2012. Rujuk no.5 Lelaki. 
(Perempuan juga dikatakan boleh memohon, sebab berdasarkan pengambilan pada Julai 2014, Perempuan juga turut di ambil untuk belajar di sini)

Lot 1 Block A Membakut Jaya, 89728, Membakut, Sabah
Tel 087-886 066
Tel 087-886 067
Fax 087-886 063
E-Mail ktc@petronas.com.my 

Batch Julai 2014 baru sahaja mendaftar di KTC KM53 (Papar - Beaufort Highway), 89608 Papar, Sabah, Malaysia pada 24 Jun 2014 (SELASA).

Ni gambar-gambar pelajar yang belajar kat KTC, gambar terpaksa di kaburkan.. sebab penulis  ambil tanpa kebenaran..

Pakaian / Uniform di KTC






Gambar: YB Datuk Seri Panglima Masidi Manjun menyampaikan Anugerah Pelajar Terbaik Pusat Latihan Petroleum Kimanis.

Puan Raiha Azni binti Abdul Rahman,YB Datuk Seri Panglima Masidi Manjun,Tuan Azmee bin Osman dan (Pelajar Terbaik Pusat Latihan Petroleum Kimanis)

YB Datuk Seri Panglima Masidi Manjun yang juga merupakan Exco Pelajaran Negeri Sabah menyampaikan sijil tamat kursus kepada para pelatih Pusat Latihan Petroleum Kimanis ketika Majlis Konvokesyen Pusat Latihan Petroleum Kimanis pada 24 Ogos 2014 bertempat di Menara Petronas Kota Kinabalu Sabah.Turut hadir semasa Majlis Konvokesyen Pusat Latihan Petroleum Kimanis Puan Raiha Azni binti Abdul Rahman, Naib Presiden Pengurusan Sumber Manusia, PETRONAS dan Tuan Azmee bin Osman, Ketua Pegawai Eksekutif PETRONAS Technical Training Sdn.Bhd.




New Update: 22/2/2015
Update : 22/02/2015
Berdasarkan maklumat yang diperolehi KTC dahulu cuma menawarkan program Sijil sahaja , tapi kini KTC menawarkan program Diploma sejak bacth Julai 2014. Pelajar atau pelatih akan belajar mengenai instrument, control system ( instrumentasi dan kawalan industri ) juga turut diselitkan beberapa elemen elektronik dan subjek am yang lain.


Segala yuran ditaja sepenuhnya oleh PETRONAS. Mengenai elaun diberikan sebanyak RM400 sebulan, tempat tinggal / penginapan disediakan. (Makanan)

Pengambilan di KTC cuma sekali setahun. Pemohon hendaklah menghantar dokumen dan resume melalui emel atau diposkan (rujuk post di atas). Sebelum di panggil Interview, setiap pemohonan akan ditapis melalui resume yang di hantar. Umur pemohon hendaklah tidak melebihi 25 Tahun semasa memohon. Selepas di panggil dan lulus Interview, Medical check up akan di buat selepas terpilih untuk memasuki KTC.

Sesiapa yang berminat boleh lah mohon, dan share dengan teman2. 

Dear all,
Thank you for your kind interest in the Kimanis Petroleum Training Centre.
For your information, beginning July 2014 we have moved our operation from the temporary location at Membakut Jaya to the permanent campus in Kimanis (across the road from Sabah Oil & Gas Terminal).
Our new telephone numbers are : 088-903210; 903211;903212;903213


I personally called to this number and confirmed that these are the contact numbers to KTC, you can also email enquiries to ktc@petronas.com.my.  As of October 2014, they have no official website yet.
Anugerah Pelajar Terbaik Pusat Latihan Petroleum Kimanis Kimanis Petroleum Convocation ceremony majlis konvokesyen pusat latihan Petroleum kimanis (KTC) DEWAN SRI KINABALU MENARA PETRONAS KOTA KINABALU 24 OGOS  2014 Kimanis Petroleum Training Centre (KTC) students of kimanis petoleum training centre (KTC) Kimanis Petroleum Training Centre(KTC),Membakut.Sabah Kimanis Petroleum Training Centre (PETRONAS) Membakut Jaya Sabah Oil & Gas Terminal (SOGT), Kimanis interview KTC 22 ARIL Kimanis Oil & Gas Training Centre (KTC) KTC PETRONAS  KTC PETRONAS  KTC PETRONAS  KTC PETRONAS  KTC PETRONAS  KTC PETRONAS  
JUNE 2015 INTAKE
[ CLICK HERE ]
INTERVIEW






9 comments :

Unknown said...

Saya hubungi di talian office KIMANIS {087886066} tiada jawapan pun, Siapa kt sini yg tahu no hp office KIMANIS ?? Tq

Unknown said...

Conform ke lepas aje kite kursus selama 2 tahun di KIMANIS, kita akan dpt kerja dgn Petronas atau lain2 syarikat oil&gas ?

Unknown said...

Saya dah pon cuba hubungi di talian berikut 088-903211;903212;903213 tapi masih tiada lg jawapan ..saya harap Tuan/Puan dapat membantu saya,ni no hp/whatsaap saya 011-14477687

Unknown said...

Bila intake utk 2015 ??

Anonymous said...

Kawan2 sekalian, sebelum ambil course ni better kita tanya lu training center ni sbb kita tak nak bazir 2 tahun train tapi tak dapat kerja dgn petronas. BUang masa ja. Wpun tak dapat kerja dgn petronas at least pelajaran dan expreience di training center ni ada company lain boleh terima dan ambil kita kerja. Tak juga sia2 kita belajar

zepher said...

Setelah tamat pengajian, adakah pencapaian ini tahap sijil atau diploma?

Anonymous said...

sy dgr ada pgambilan bln 4 pd 2016 nnti...

Anonymous said...

mo tau jg lps siap krsus ble trus krja or pnggur lg.. rugi masa 2 tahun tu klu x krja trus.. sesiapa yg da info tntng itu tlg lh shre2 k:-):-)

Unknown said...

selamat sejaterah dan salam satu sabah saya ingin bertanya harap pihak tuan dan puan dapat pertimbangankan. pengambilan krusus Petronas traning 2016 adakah sesi baru akan di jalankan untuk pengambilan pelajar-perlajar baru sekiranya pihak tuan membuat pengambilan sesi baru tahun 2016. saya amat hargi atas kerjasama tuan dan pertolongan tuan kepada kami kerana memberi kami peluang untuk berhikmat dan berpeluang untuk belajar. Komen tuan kapada kami amat saya hargi.

sekian terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...